طرفداران رژیم دانمارکی چه می گویند؟

 

danish diet


رژیم دانمارکی یک رژیم سخت و کوتاه مدت است که در مدت زمان کوتاهی باعث کاهش وزن سریع می شود. اما طرفدران این رژیم معتقدند که اگر کالری دریافتی منطقی تر باشد ما می توانیم در دراز مدت به کاهش وزن پایدارتری برسیم.

زیرا این رژیم مانند الگوی مدیترانه ای یک برنامه متعادل غذایی ارائه می دهد که می تواند تمام نیازهای  فرد را برطرف کند. در این رژیم، از پنج گروه اصلی مواد غذایی استفاده شده است که با کمک آن می توان به مدیریت وزن و پیشگیری از ابتلا به برخی از بیماری ها کمک کرد.

در رژیم لاغری سریع دانمارکی کالری دریافتی چقدر باید باشد؟

به طور کلی در این رژیم حداکثر کالری دریافتی نباید بیشتر از ۹۰۰ کالری در روز باشد. افرادی که تمایل دارند خیلی سریع وزن اضافه خود را از دست بدهند باید خیلی کمتر از مواقع عادی کالری دریافت کنند.

به همین دلیل باید از خوردن برخی از خوراکی ها صرف نظر کنند. برای محاسبه کالری مواد غذایی می توانید از وب سایت های تعیین کالری استفاده کنید.

در رژیم دانمارکی متعادل کالری دریافتی چقدر باید باشد؟

بعد از پایان دوره سیزده روزه رژیم حالا شما می توانید از یک رژیم متعادل تری برای ثابت ماندن وزن خود استفاده کنید. در این رژیم زنان می توانند روزانه ۲۰۰۰ کالری و مردان روزانه  ۲۵۰۰ کالری دریافت  کنند.

از آنجایی که در یک رژیم غذایی متعادل فرد می تواند تمام ویتامین ها و مواد معدنی را دریافت کند بنابراین با عوارض جانبی بعد از رژیم های کوتاه مدت مواجه نمی شود.

خوراکی های مفید در رژیم دانمارکی متعادل کدامند؟

در این رژیم غذایی می توان به طور متعادل از پنج گروه اصلی غذایی استفاده کرد. آنها عبارتند از:

·       پروتئین حیوانی کم چرب و پروتئین گیاهی

·       سبزیجات و میوه جات

·       غلات کامل

·       حبوبات

·       لبنیات کم چرب

همچنین خوردن برخی از میوه ها در این رژیم توصیه شده اند.

آووکادو

ممکن است تعجب کنید اما آووکادو یک توت تک دانه است. این میوه سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است. مصرف آووکادو باعث پیشگیری از بروز بیماری قلبی می شود و در سنین بالا باعث سلامتی بیشتری می شود.

چگونه مصرف کنم؟

آووکادو را برش بزنید و به سالاد اضافه کنید. همچنین می توانید به اسموتی خود اضافه کنید. علاوه بر آن از آووکادو می توان به عنوان یک جایگزین مناسب سس مایونز استفاده کرد. اما درهر وعده نباید بیشتر از نصف آووکادو استفاده شود.

کیوی

کیوی حاوی لوتئین است که باعث تقویت چشمان شما می شود. همچنین کیوی می تواند باعث سلامت پوست، مو و ناخن شود. پتاسیم موجود در کیوی به شما کمک می کند که فعالیت بدنی بهتری داشته باشید.

انگور

این میوه منبع خوبی از پتاسیم است و ماده معدنی موجود در آن به تعادل مایعات در بدن کمک می کند. پتاسیم موجود در انگور به کاهش فشار خون بالا و کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی کمک می کند. از همه مهمتر اینکه انگور باعث کاهش وزن می شود، زیرا این میوه شیرین ذخیره چربی را برای سلول ها سخت می کند. بنابراین آنرا در برنامه روزانه غذایی خود بگنجانید.

هیدراته ماندن پوست

خوردن دانه های انگور باعث می شود پوست شما صاف و هیدراته بماند. همچنین ترکیبات موجود در انگور می تواند به جلوگیری از آکنه و افزایش جریان خون در پوست سر کمک کند تا شما موهای سالم تری داشته باشید. خوردن روزانه نصف فنجان دانه انگور توصیه می شود.

آیا رژیم دانمارکی باعث کاهش وزن سریع می شود؟

افرادی که از این رژیم استفاده می کنند باید از یک منوی غذایی ثابت و غیر قابل انعطاف استفاده کنند تا در مدت زمان کمتر از دو هفته، وزن قابل توجه ای را از دست بدهند. در هر حال در صورتی که شما کسری شدید کالری داشته باشید با کمک هر رژیمی می توانید به لاغری سریع دست پیدا کنید.

آیا کاهش وزن سریع خوب است؟

اغلب متخصصان تغذیه ای با رژیم های کاهش وزن سریع موافق نیستند. زیرا به همان اندازه که چاقی می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد، لاغری سریع هم همین طور است. در رژیم های بسیار کم کالری وزن بدن خیلی سریع کاهش پیدا می کند اما بعد از قطع رژیم مجددا افزایش می یابد.

حرف آخر

این مطلب تنها یک اطلاعات عمومی است و به شرایط فردی نمی پردازد. همچنین این مطلب نمی تواند جایگزین مشاوره با یک متخصص تغذیه باشد بنابراین نمی توان به آن تکیه کرد. از این رو توصیه می شود قبل از آغاز هر رژیمی با پزشک خود مشورت کنید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

طرفدران رژیم ارتشی سه روزه چه می گویند؟

چه غذای رژیمی با کدو می توان درست کرد؟

چه نوع کوکی رژیمی بهتر است؟