خصوصیات رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی

 

One day shock diet for weight stop


رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی و شروع یک سبک زندگی جدید به اراده و تلاش زیادی نیاز دارد. برای برخی افراد آهسته رفتن و رسیدن به یک رژیم متعادلی که بتوان برای همه عمر از آن استفاده کرد، هیجان انگیز نیست. آنها دوست دارند تغییرات شدید را تجربه کنند.

رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی و آب کردن چربی ها

اگر به یک رژیم کاهش وزن سریع تنها در یک روز فکر می کنید بهتر است از راه های آزمایش شده ای زیر که برای کاهش وزن آمده است استفاده کنید. برای اینکه در سریع ترین زمان ممکن بتوانید کاهش وزن داشته باشید مراحل زیر را دنبال کنید.

کسری کالری

سریع ترین راه برای از دست دادن وزن این است که کالری بیشتری نسبت به آنچه که می خورید و می نوشید بسوزانید.

به طور مثال اگر ۲۵۰۰ کالری در روز دریافت می کنید باید ۳۰۰۰ کالری بسوزانید تا توانسته باشید کسری کالری ایجاد کنید. اما اگر بعد از مصرف ۲۵۰۰ کالری تنها ۲۰۰۰ کالری بسوزانید مطمئنا لاغر نخواهید شد. یک راه حل خوب در این باره تغییر در رژیم غذایی است.

تغییر در رژیم غذایی

تمام غذاها دارای چگالی انرژی متفاوتی هستند.

به طور مثال: میوه جات، سبزیجات و غلات کامل چگالی انرژی کمی دارند. بنابراین بعد از خوردن آنها سریعتر احساس سیری می کنیم. به همین دلیل توصیه می شود این خوراکی ها را در برنامه غذایی روزانه خود داشته باشید.

رژیم فستینگ

امروزه افراد زیادی با کمک روزه داری متناوب یا همان رژیم فستینگ وزن خود را مدیریت می کنند.

در این روش کالری دریافتی شما به میزان قابل توجهی پایین می آید زیرا ساعات غذاخوردن محدود است. متداول ترین انوع روزه داری 16:8 است که در آن به مدت 16 ساعت باید ناشتا بمانید و سپس در یک پنجره 8 ساعته می توانید به رژیم عادی خود برگردید.

رژیم 5:2

یکی دیگر از روش هایی که کاربران زیادی از آن استفاده می کنند رژیم 5:2 است. در این روش از شما می خواهند ۵ روز از هفته را مانند معمول غذا بخورید و در دو روز باقی مانده تنها ۶۰۰ کالری مصرف کنید. به این ترتیب کسری کالری ایجاد می شود و شما به کاهش وزن مورد نظر خود می رسید.

حذف الکل

یکی دیگر از راه هایی که در رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی پیشنهاد می شود، حذف الکل است. همچنین الکل می تواند بر عملکرد صحیح شما تاثیر بگذارد. بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن سریع هستید پیشنهاد می شود از نوشیدن الکل صرف نظر کنید.

حذف نوشیدنی های شیرین

اگر دوست دارید در یک روز گام های بلندی برای کاهش وزن خود بردارید به جای نوشیدنی های شیرین و آب میوه جایگزین مفید تری مانند آب داشته باشید.

هیدراته ماندن

آب حجم زیادی از معده را اشغال می کند و باعث احساس سیری در ما می شود.تمام اندام های بدن برای فعالیت های خود به آب نیاز دارند.نوشیدن آب می تواند فواید زیادی برای ما داشته باشد و باعث کاهش اشتها شود.علاوه بر آن آب کالری ندارد.

 

فعالیت بدنی

در تمام رژیم های کاهش وزن از شما می خواهند از یک فعالیت بدنی متوسط تا شدید استفاده کنید.اگر ورزش را نادیده بگیرید بعید به نظر می رسد که کاهش وزنی را در خود مشاهده کنید. در برخی از ورزش ها مانند یوگا حرکات کششی زیادی به همراه تمرینات تنفسی وجود دارد.

کاردیو

از میان ورزش ها، ورزش های هوازی را انتخاب کنید تا با کمک آن کالری بیشتری بتوانید بسوزانید. کاردیو برای استقامت بدنی و تناسب اندام بسیار مهم است.همچنین وزنه برداری نیز برای کاهش وزن بسیار مفید است.

وزنه برداری

در حین کاهش وزن و از دست دادن بافت چربی ممکن است پوست شل بشود، تمرینات مقاومتی یا وزنه برداری به شما کمک می کنند که عضله بسازید.هر چقدر بدن عضله بیشتری داشته باشد کالری سوزی بیشتری خواهید داشت.

حرف آخر

اکنون که با اصول کاهش وزن در یک روز آشنا شدید بهتر می توانید از رژیم شوک یک روزه برای استپ وزنی استفاده کنید.همچنین بهتر است قدری واقع بین باشید. شما اضافه وزن خود را در یک روز بدست نیاورده اید که بخواهید آنرا در یک روز از دست بدهید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه غذای رژیمی با کدو می توان درست کرد؟

طرفدران رژیم ارتشی سه روزه چه می گویند؟

فواید رژیم کم چربی چیست؟