آیا کوکی رژیمی باعث افزایش وزن نمی شود؟

 

diet cookie


کوکی رژیمی یک شیرینی مورد علاقه کسانی است که می خواهند کاهش وزن داشته باشند بدون اینکه از خوردن شیرینی صرف نظر کنند. در این رژیم از شما می خواهند که به جای صبحانه، ناهار یا میان وعده، کوکی بخورید و تنها در وعده شام گوشت و سبزیجات بخورید.

از آنجایی که در این رژیم کسری کالری ایجاد می شود بنابراین خوردن ۶ عدد کوکی در روز باعث افزایش وزن نخواهد شد.

اولین کوکی رژیمی

این شیرینی رژیمی اولین بار توسط دکتر سانفورد سیگال در سال ۱۹۷۵ به مردم معرفی شد.

با وجودی که این یک شیرینی بسیار کم کالری است اما باعث سرکوب احساس  گرسنگی می شود. به همین دلیل این محصول به افرادی که قصد کاهش وزن دارند معرفی شد.

بیشتر بخوانید: غذاهای کم کالری

کالری دریافتی چقدر باید باشد؟

در این رژیم به کسانی که قصد کاهش وزن دارند توصیه می شود کالری دریافتی خود را به ۸۰۰ الی ۱۲۰۰ کالری در روز تقلیل دهند. این شیرینی رژیمی باعث ضعف نمی شود و می تواند مواد مغذی ضروری شما را برای انجام فعالیت های روزانه تان فراهم کند.

طعم های مختلف کوکی رژیمی کدامند؟

این شیرینی ها در طعم ها متفاوتی و با استفاده از مواد اولیه گوناگونی تهیه می شوند.

آنها عبارتند از:

·       کوکی بلغور جو دوسر

·       کوکی کره بادام زمینی

·       کوکی مربایی

·       کوکی لیمویی

·       کوکی زنجبیلی

·       کوکی دانه چیا

·       کوکی نارگیلی

·       کوکی موزی

·       کوکی شکلات تلخ

·       کوکی سیب

·       کوکی هویج

کوکی بلغور جو دو سر

در تهیه این کوکی از آرد نرم شده جو دو سر استفاده شده است و یک فرصت عالی برای خوردن این ماده مغذی فراهم می شود.

 کوکی کره بادام زمینی

موادی که برای تهیه این کوکی رژیمی به کار رفته است بدون گلوتن، بدون قند و کم کربوهیدرات است. همچنین این کوکی سرشار از پروتئین است و چربی های سالم خود را مدیون کره بادام زمینی است.

کوکی مربایی

برای تهیه این کوکی از هر نوع میوه ای که دوست داشته باشید می توانید استفاده کنید. مربای توت فرنگی، زرد آلو، تمشک، هلو، موز و هویج.

کوکی لیمویی

این یک کوکی رژیمی خوشمزه و معطر است که در آن از عصاره لیمو استفاده شده است. در خمیر این کوکی آب لیمو و پوست لیمو به همراه مقدار ناچیزی نمک  وجود دارد.

کوکی زنجبیلی

این یک کوکی رژیمی با زنجبیل است که علاوه بر خوشمزگی آرام بخش شکم نیز هست. همچنین در تهیه این کوکی از هل و دارچین که برای روده بسیار مفید هستند استفاده شده است و می تواند متابولیسم را بهبود ببخشد. بعلاوه این کوکی بسیار کم کالری است و به رژیم کاهش وزن شما صدمه ای نمی زند.

کوکی دانه چیا

دانه های چیا در گروه بهترین منابع گیاهی اسیدهای چرب امگا ۳ قرار دارند و می توانند التهاب در بدن را از بین ببرند. اگر یک یا دوعدد از کوکی هایی که با دانه چیا تهیه شده اند قبل از ورزش میل بفرمائید،  در واقع توانسته اید هم در حین ورزش از کمی آبی بدن جلوگیری کنید و هم به سوخت و ساز خود کمک کنید.

کوکی سیب

این یک شیرینی سرشار از آنتی اکسیدان ها، فلانوئیدها و سایر مواد مغذی گیاهی است که از دیابت، بیماری قلبی و سرطان جلوگیری می کند.

کوکی هویج

خوردن هویج به هر شکلی که باشد باعث شادابی پوست، کاهش کلسترول بد، سلامت دهان و دندان، سلامت قلب و عروق و سم زدایی از بدن می شود.

کوکی شکلات تلخ

این کوکی رژیمی با استرس و گرسنگی مبارزه می کند و برای  کاهش وزن بسیار مفید  است. بعلاوه شکلات تلخ به دلیل داشتن فلاوانول چربی بدن را کاهش می دهد.

روزانه چند عدد کوکی رژیمی می توان خورد؟

هر عدد کوکی در حدود ۶۰ کالری دارد و در این رژیم می توان در حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کالری را از طریق خوردن کوکی دریافت کرد.

بنابراین شما می توانید روزانه ۶ عدد کوکی بخورید.

زمان مصرف این کوکی ها در زیر آمده است.

·       صبحانه ۲ عدد کوکی

·       میان وعده صبح یک عدد

·       ناهار ۲ عدد

·       همراه با چای یک عدد

·       شام گوشت سفید مرغ یا ماهی به همراه سبزیجات

شام رژیمی

در این رژیم، شام شما باید در حدود ۵۰۰ کالری داشته باشد که از خوردن گوشت و سبزیجات تامین می شود. به این ترتیب روزانه ۸۰۰ الی ۹۰۰ کالری دریافت خواهید کرد. در رژیم هایی که کسری کالری ایجاد می شود به طور حتم کاهش وزن صورت می گیرد.

هیدراته ماندن

به همراه خوردن کوکی رژیمی برای دفع سموم از بدن باید روزانه ۸ الی ۱۰ لیوان آب بنوشید. همچنین در حین این رژیم باید از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه غذای رژیمی با کدو می توان درست کرد؟

طرفدران رژیم ارتشی سه روزه چه می گویند؟

فواید رژیم کم چربی چیست؟