قوی ترین سوپ لاغری حاوی چه موادی است؟

 

The strongest slimming soup


قوی ترین سوپ لاغری علاوه بر جایگزینی آبی که قبل از غذا باید نوشیده شود باید بتواند احساس سیری را افزایش دهد. به طور کلی سوپ های رژیمی باید کالری کمتری نسبت به غذاها داشته باشند.

برخی از این سوپ ها حاوی مواد مغذی برای راضی نگه داشتن شما هستند و می توانند میل به خوردن شیرینی ها را کاهش دهند.

سوپ رژیمی چه موادی دارد؟

این سوپ علاوه بر رقیق بودن باید حاوی مواد جامدی برای سیر کردن باشد. در واقع هدف از خوردن این سوپ ها پر کردن معده و سرکوب احساس گرسنگی است. این مواد می توانند از قبیل مواد زیر باشند.

آنها عبارتند از:

·       گوشت قرمز یا سفید

·       جو دوسر

·       حبوبات

·       انواع کلم

قوی ترین سوپ لاغری برای چه کسانی مفید است؟

این سوپ ها به عنوان یک راه حل موقت و برای شروع رژیم لاغری به کار می روند. اما از آنجایی آنها نمی توانند جایگزین وعده های اصلی شوند و تمام نیازهای غذایی ما را برطرف کنند بنابراین بهتر است به همراه غذاها مصرف شوند.

سوپ حبوبات

انواع لوبیاها و عدس سرشار از پروتئین هستند و اگر در تهیه سوپ از آنها استفاده شوند می توانند به عنوان راه حل مناسبی برای کاهش وزن انتخاب شوند. سوپ لوبیا علاوه بر پروتئین، حاوی فولات و آنتی اکسیدان نیز هست. خوردن لوبیا تاثیر زیادی بر کاهش اندازه دور کمر و کاهش چربی های شکمی دارد.

بیشتر بخوانید: منابع پروتئین های گیاهی

سوپ عدس و کلم بروکلی

عدس حاوی کلیسم، آهن، منیزیم و فیبر کافی است و برای افزایش ارزش غذایی آن می توان کلم بروکلی را نیز به محتوای سوپ اضافه کرد.

سوپ اسفناج

این سوپ را می توان به عنوان قوی ترین سوپ لاغری به شما معرفی کرد. سبزیجات با برگ تیره اسفناج که دارای سطوح بالایی از آهن، فیبر، آنتی اکسیدان ها و مواد افزودنی دیگری هستند می توانند هوس خوردن غذاها را برای مدت طولانی تری کاهش دهند.

سوپ سیر و سبزیجات

سیر دوست قلب است و در تنظیم فشار خون و کاهش کلسترول بد توانایی زیادی دارد. همچنین برای افزودن ارزش غذایی این سوپ می توانید قدری کلم و یا سایر سبزیجات به آن اضافه کنید.

در هر ۱۰۰ گرم کلم ۲.۵ گرم فیبر وجود دارد، اما این مقدار از کلم تنها ۲۵ کالری دارد. سیر تاثیر مثبت زیادی بر موارد زیر دارد.

آنها عبارتند از:

·       چربی خون

·       متابولیک

·       تصلب شرائین

·       دیابت

·       ترومبوز

·        فشار خون بالا  

سوپ مرغ و جو دوسر

مرغ سرشار از پروتئین است و می تواند تا چند ساعت شما را سیر نگه دارد.در سوپ مرغ خود جو دوسر یا رشته فرنگی  بریزید تا هم توانسته باشید پروتئین مورد نیاز روزانه خود را تامین کرده باشید و هم از خوردن غلات کامل بهره ببرید.

سوپ کدو

انواع کدوها بخصوص کدوی حلوایی به عنوان یک غذای سلامتی شناخته شده اند.کدو حلوایی سرشار از انواع ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی اکسیدان ها هستند.همچنین محتوای بالای بتاکاروتن در آن به حفظ سیستم ایمنی بدن و تقویت بینایی کمک می کند.کدو حلوایی به تنظیم باکتری های روده کمک می کند و باعث کاهش نفخ می شود.

سوپ گوجه فرنگی

شاید قوی ترین سوپ لاغری سوپ گوجه فرنگی باشد.گوجه فرنگی سرشار از مواد مغذی فرآوان و آنتی اکسیدان ها است.از آنجایی که گوجه فرنگی یک میوه بسیار پر خاصیت و کم کالری است بنابراین می تواند باعث کاهش وزن شود.به سوپ گوجه فرنگی خود گشنیز اضافه کنید تا بتوانید کارائی آن را افزایش دهید.

کدام سوپ ها برای کاهش وزن خوب نیستند؟

سوپ های پر چرب و خامه ای و یا سوپ هایی که در آن از سس های سنگین استفاده شده اند نمی توانند وزن شما را پایین بیاورند.در سوپ های چرب مقدار قابل توجهی کالری وجود دارد به همین دلیل نه تنها باعث لاغری نمی شود بلکه اگر به طور مداوم استفاده شوند چاق کننده هم هستند.

حرف آخر

گنجاندن قوی ترین سوپ لاغری در برنامه غذایی روزانه می تواند به شما کمک کند تا آب و مواد مغذی توصیه شده را از طریق یکی از انواع سوپ ها دریافت کنید.همچنین خوردن آنها شما را به همان هدف اصلی تان که کاهش وزن اضافه است می رساند.اما اگر این سوپ ها را قبل از غذای اصلی نخورید اثری بخشی لازم را دریافت نخواهید کرد.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

چه غذای رژیمی با کدو می توان درست کرد؟

طرفدران رژیم ارتشی سه روزه چه می گویند؟

فواید رژیم کم چربی چیست؟