آیا می دانید علت استپ وزنی چیست؟

 

weight stop


استپ وزنی برای مدت کوتاهی کاملا طبیعی است اما اگر زمان آن طولانی شد ممکن است دلایل دیگری داشته باشد.اگر به اندازه کافی ورزش می کنید و رژیم غذایی خود را رعایت می کنید،

اما آنقدر که انتظار دارید وزن کم نمی کنید ممکن است لازم باشد استراتژی خود را در این باره تغییر دهید.

آیا برای توقف کاهش وزن دلایل منطقی وجود دارد؟

کسانی که از یک رژیم کاهش وزن متعادل استفاده می کنند ممکن است بعد از چند روز یا چند هفته دچار استپ وزنی بشوند. این بسیار رایج است و معنی آن این است که در حال افزایش عضله و کاهش چربی هستند. در زیر دلایل دیگری برای توقف کاهش وزن آمده است.

مصرف پروتئین ناکافی

اگر به اندازه کافی پروتئین نمی خورید ممکن است در برنامه کاهش وزن خود موفق نباشید. مصرف پروتئین ناکافی ممکن است باعث استپ وزنی شود و تلاش های شما را برای کاهش وزن بی اثر کند.

افزایش کالری دریافتی

اگر احساس می کنید کاهش وزن شما با انتظارات تان مطابقت ندارد ممکن است به دلیل افزایش کالری دریافتی باشد.

پرخوری

حتی اگر غذاهای سالم را هم بیشتر از مقدار توصیه شده بخورید ممکن است نتوانید به وزن دلخواه خود برسید.

غذا خوردن نا آگاهانه

افرادی که خیلی سریع غذا می خورند و یا نا آگاهانه غذا می خورند در حین رژیم متوجه می شوند که وزن کم نکرده اند.

غذا خوردن نا آگاهانه شامل موارد زیر است.

·       ناخنک زدن های مداوم

·       خوردن در حال حواس پرتی

·       با سرعت غذا خوردن

·       غذا خوردن در حین تماشای فیلم

خوردن غذاهای بی کیفیت

مصرف خوراکی های فرآوری شده نمی توانند نیازهای غذایی شما را برآورده کنند.اما غذاهای سالم به تنظیم اشتها کمک می کنند و باعث ارتقاء سلامتی می شوند.به طور کلی غذاهای سالم با کیفیت و سیر کننده هستند و کاهش وزن شما را متوقف نمی کنند.

ورزش ناکافی

یکی دیگر از دلایلی که باعث استپ وزنی می شود ورزش ناکافی است.استفاده از یک فعالیت بدنی منظم به همراه رعایت رژیم غذایی می تواند کاهش وزن را با موفقیت پیش ببرد.

هر کدام از ورزش های زیر را اگر موثرتر می دانید انتخاب کنید.

·       کاردیو

·       تمرینات مقاومتی

·       وزنه برداری

·       پیاده روی

·       دو آهسته

·       شنا

·       دوچرخه سواری

مصرف نوشیدنی های شیرین

آب میوه ها و نوشیدنی های شیرینی که با شکر شیرین شده اند اجازه نمی دهند وزن شما پایین بیاید.حتی آب میوه های طبیعی نیز حاوی مقدار قابل توجهی قند هستند.

خواب ناکافی

کیفیت خواب یکی از عوامل مهم در سلامت جسمی و روانی است.کم خوابی یکی از مهمترین عوامل اضافه وزن و چاقی در جوامع امروزی است.

مصرف زیاد کربوهیدرات

در صورتی که متوجه شدید به استپ وزنی رسیدید ممکن است به علت مصرف زیاد کربوهیدرات در برنامه غذایی روزانه شما باشد.برای کاهش وزن از یک رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنید.این رژیم ها در کاهش پایدار وزن موفق تر هستند.

خوردن میان وعده های ناسالم

میان وعده های ناسالمی مانند سیب زمینی سرخ کرده، بستنی، چیپس و انواع شکلات های شیرین ممکن است منجر به دریافت کالری بیش از حدی شوند.

هیدراته نبودن

کسانی که در حین رژیم کاهش وزن به اندازه کافی آب نمی نوشند ممکن است با استپ وزنی مواجه شوند.هیدراته ماندن به افزایش کالری سوزی و سوخت و ساز بدن کمک می کند.

الکل

مصرف الکل اشتها را بالا می برد و باعث افزایش وزن یا توقف در کاهش وزن می شود.در تمام رژیم های لاغری از شما می خواهند که از نوشیدن الکل اجتناب کنید.

بیماری های زمینه ای

افرادی که برخی شرایط پزشکی دارند ممکن است با کاهش وزن دشوارتری مواجه شوند.زیرا مصرف برخی داروها مانع کاهش وزن هستند.در این گونه موارد بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

اعتیاد به خوردن خوراکی های فرآوری شده

برخی از مردم نمی توانند از خوردن خوراکی های مضر به هیچ قیمتی دست بردارند.در این صورت نباید انتظار داشته باشند که رژیم کاهش وزن آنها متوقف نشود.

منطقی فکر نکردن

کاهش وزن یک پروژه زمان بر است.شما یک شبه چاق نشده اید بنابراین برای رسیدن به وزن متعادل باید صبور باشید.انتظارات غیر واقعی از خود داشتن ممکن است باعث ناامیدی شود.

حرف آخر

اگر علت استپ وزنی خود را یکی از دلایل بالا می دانید تلاش کنید تا با رفع آن به اهداف کاهش وزن خود برسید.

منبع: sira.fit

Comments

Popular posts from this blog

طرفدران رژیم ارتشی سه روزه چه می گویند؟

چه غذای رژیمی با کدو می توان درست کرد؟

فواید رژیم کم چربی چیست؟